21 Mayıs 2009 Perşembe

Yunanistan'a tabut gönderemedik !

Bu haber fikirge.com web sitesinden alınmıştır.

2007 yazında aklıma bir fikir geldi:

"Tabut üretip Avrupa'ya ihraç etmek"

Ama işin kötü tarafı tabut yapmayı bilmiyoruz.

Sedat Tamtürk'le beraber Amerika'dan Dale Power'in 2 adet kitabını sipariş ettik.

Do it Your Self Coffins,
















Fancy Coffins to make your self.

















Kitaplar sipariş verdikten 2 ay sonra elimize ulaştı. Biz de bu arada geçen sürede hazırlık yaptık. Hiç bilmediğimiz bir sektör olduğu için herşeye sıfırdan başladık diyebilirim.

Kaç çeşit tabut olduğu,
hangi ağaçlarfdan yapıldığı,
aksesuarlarını ve iç döşemeleri gibi bir çok konuda internette araştırma yaptık.

Yurt içinde bir kaç firmayla görüştük. Yurt dışından tabut üreticileri ile ve tabut toptancıları ile yazışmalar yaptık. Kendimize ait (hayali) bir marka oluşturduk,

Damla Casket

Web sitemizi ve domain kaydımızı yaptık, www.damlacasket.com

Bir tane de faks makinası aldık.

alibaba.com, tradekey.com gibi dünyanın birçok ülkesinden yüzbinlerce alıcı ve satıcının buluştuğu portallara kayıt yaptırdık.

Günler hatta bazen geceler süren uğraşlar, ticari yazışmalar sonunda Yunanistan'dan Alkis Deligiannis diye birisiyle ciddi görüşmeye başladık. Alkis bir tabut firmasında çalışıyordu. ve bu firma Yunanistan'da cenaze işleri ile uğraşıyordu.

Firma bize Yunanistan'da çok talep gören bir modelin çizimlerini gönderdi ve aynısını üretmemizi istedi. MDF'den üretilecek olan bu tabutun maaliyet hesabını yaptık ve fiyatta anlaştık. Daha sonra satın alma talebi geldi. 100 adet istediler ilk etapta.

100 tabut yapabilmek için önce yetecek kadar MDF ve boya almak gerekiyordu. Kosgeb'e başvuru yaptık, Tarsus İŞGEM'e yönlendirdiler.

İşgem Türkiye'de üretim yapmak isteyen fakat maddi durumu yeterli olmayan girişimcilere işletme için yer sağlayan ve belirli miktarda Para hibe eden bir kuruluş. Avrupa Birliği Gelişme Fonu tarafından destekleniyor.

Tarsus İşgem Genel Müdürü Adem Gül ile görüştük, ve başvurumuzu kabul edildi. Üretim için gerekli yeri tahsis edildi. Fakat makina ve malzeme alacak paramız hala yoktu.
Kosgeb'den kredi talebinde bulunduk.
Teminat istediler.
Veremedik.
Ve proje yarım kaldı...

Yunanistan'a tabut ihraç edemedik...


















Parası olupta iş kurma düşüncesinde olan var ise bana ulaşabilirler.

Hepinize başarılı günler diliyorum..

Ekrem Selçuk
fikirge
Bu haber fikirge.com web sitesinden alınmıştır.



12 yorum:

  1. merhaba; ben bu konuda üretim yapmak istersem bana nasıl yardımın olur. benimle bu konuda mesajlaşmak istersen msn adresim ( suavicetin@hotmail.com ) . görüşmek üzere saygılarımla. selim çetin

    YanıtlaSil
  2. merhaba, msn adresinizi ekledim, görüşelim. Size konu ile ilgili bütün bilgileri sunarım...

    YanıtlaSil
  3. konuyla ilgiliyim .bilgi destegini bekliyorum.
    selamlar
    mehmet konya
    sasnamtr@yahoo.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Mehmet Bey,

    Size ulaşabileceğim bir irtibat telefonu verebilirseniz çok memnun olurum.

    Saygılarımla,

    Ekrem Selçuk

    YanıtlaSil
  5. İyi günler Ekrem Bey,

    İlk önce çalışmanıza saygı duyduğumu belirtmek isterim. Bu işe girmek istenilirse sizin nasıl bir katkınız olur. Görüşmek isterseniz bora_sezen@yahoo.com dan ulaşabilirsiniz.

    Saygılarımla,

    Bora SEZEN

    YanıtlaSil
  6. bende bu ısı dusunuyorum yunanıstanla ıs yapan gumrukleme musavırı bı arkadasım var benı bu ısı yapmam ıcın ısrar edıyor daha oncede bır ara yunanıstana orta sehpa yapmıstım bakalım bu ısın altından kalkabılecekmıyım

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, bana bir eposta gönderin, iletişime geçelim. Detayları görüşelim. İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  8. barbaros-2005@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. Goruselim, ekremsel78@hotmail.com benim msn adresim. Bekliyorum.

    YanıtlaSil
  10. slm bende bilgi almak isterim üretim bulgaristanda olacak riza_rodoplu@hotmail.com

    YanıtlaSil
  11. ekrem bey
    bizde bu ihracat konusunu araştırıyoruz bu konuda siz bize biz size nasıl faydalı olabiliriz
    görüşelim
    sertaç mermer
    mermer1960@hotmail.com
    eskişehir

    YanıtlaSil